About

Ich bin freie Journalistin und schreibe für deutschsprachige Medien, hauptsächlich Zeit Online, über den Nahen und Mittleren Osten. Ich wurde in den 80ern in der ehemaligen DDR geboren und bin im wiedervereinten Deutschland aufgewachsen. Ich habe in Deutschland und Amerika Kulturwissenschaften und Medienphilosophie studiert und an der Berliner Axel Springer Journalistenschule volontiert. Meine Reisen haben mich nach Asien, Afrika und viele Länder des Nahen und Mittleren Ostens geführt. Seit 2013 lebe ich in Kairo. Mich interessieren Geschichten, die sich im Schatten von Krisen ereignen, auch abseits der Schlagzeilen. Die von Menschen erzählen, die ihren äußeren Grenzen und inneren Konflikten auf kreative Weise begegnen. Geschichten, die vom Verbindenden der Kulturen zeugen und versuchen, das oft Unsichtbare sichtbar zu machen.

—————————————————————-

I’m a freelance journalist and write for German speaking outlets with a strong focus on the Middle East. Born in the eighties in the former GDR I grew up in the reunited Germany. I studied Cultural Science in Germany and the US and have traveled to Asia, Africa and many countries in the Middle East. Since 2013 I’m based in Cairo. I’m interested in stories that evolve in the shade of a crisis, beyond the breaking news. Stories of people who encounter their outer boundaries and inner conflicts in a rather creative manner. Stories that display the unifying elements of cultures and try to unveil the often invisible.

Andrea Backhaus

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s